Waar ben ik nu deel 1 - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Ernolt Winklaar - WaarBenJij.nu Waar ben ik nu deel 1 - Reisverslag uit Shinjuku, Japan van Ernolt Winklaar - WaarBenJij.nu

Waar ben ik nu deel 1

Door: Ernolt

Blijf op de hoogte en volg Ernolt

02 Maart 2013 | Japan, Shinjuku

De vlucht met Austrian airlines vanuit Brussel

Op 1 maart 2013 ben ik naar Japan gevlogen om 11 maanden te studeren en stage lopen. Ik vloog met Austrian Airlines via Wenen naar Tokyo.

De vlucht
Gezien ik deze reis al eens eerder gemaakt heb, wist ik van mijn zelf dat ik weer 14 uur vol kwelling tegemoet zou gaan omdat stilzitten voor zo’n lange tijd voor mij geen makkelijke taak is. Echter, ik heb hierdoor wel een beter inzicht gekregen in langeafstand reizen. Mocht het zo zijn dat ik later voor een bedrijf de hele wereld mag overreizen, dan zal ik wel ervoor zorgen dat het altijd eerste klas is.

Terwijl de eerste klas er knusjes bij lag en de lekkerste maaltijden kreeg aangeboden, zaten mijn medereizigers en ik als plofkippen bij elkaar en kregen duidelijk minder met minder “liefde gemaakt” eten. Ik heb mijzelf dus voorgenomen om voor lange afstandsreizen in mijn carrière met iets meer comfort te kunnen beginnen.

Indruk van de bevolking
Tijdens mijn vlucht werd ik er weer aan herinnerd hoe gedisciplineerd Japanners kunnen zijn. Het eerste stuk van mijn vlucht was van Brussel tot Wenen, waarbij voornamelijk Europeanen aanwezig waren. Desondanks dat de kapitein/piloot had aangegeven dat iedereen pas mocht opstaan nadat het vliegtuig tot stilstand was gekomen, stond de helft van de mensen met koffers en al bij de deuren gepaard met de nodige frustraties.

De tweede helft van mijn reis was van Wenen tot Tokyo, waarbij het merendeel van de passagiers uit Japanners bestond. Ook hierbij werd hetzelfde omgeroepen waarna iedereen rustig bleef zitten en zelfs el-kaar voor lieten om koffers te pakken en dergelijke. Ik vond het leuk om te zien hoe twee verschillende culturen kort na elkaar omgingen met precies dezelfde scenario.

Shibuya, Tokyo
Na aankomst in Tokyo zijn wij vrijwel direct de drukte ingedoken. Om een goede indruk te krijgen over de enorme hoeveelheid mensen die er wonen, zijn wij naar Shibuya geweest.

Uiteraard was het vrij lastig om uit te vogelen hoe wij er met de metro moesten komen maar met duidelijke vragen in het Japans, wat grappen ertussen door en verassend veel hulp (enkele letterlijk uit onverwachte hoeken) waren wij er vrij snel ter plaatse. Uiteindelijk heb ik een leuke eerste dag gehad hier in het verre Oosten!

Ps: Pas op, zwervers in Shibuya zijn vriendelijk en behulpzaam, maar voor je het weet sta je ze je muntgeld uit te delen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Shinjuku

Ernolt

Actief sinds 02 Maart 2013
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2935

Voorgaande reizen:

02 Maart 2013 - 31 December 2013

Japan '13

Landen bezocht: